تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

کودک بازیگوش / خانم معلم نسرین صفری / صدیقه جمشیدی اول /زهراپورمحمدی عمران

مهدی تقی پور حیدری | چهارشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۵۱ ق.ظ
نسرین صفری معلم پایه ی اول مدرسه برادران شهید ابراهیمی تنکابن است . اوهفت سال سابقه کار درپایه اول ابتدایی رادارد.تجربه ای که اوتعریف کرد بسیار جالب بود . خانم صفری این طور تعریف کردند : (( سال گذشته دانش آموزی داشتم به نام مبینا که بیش فعال بود.بسیار تحرک داشت، روی میزها می رفت، وسایل دانش آموزان را خراب میکرد یاپرت می کرد،دفترهای دانش آموزان را خط می کشید. من با محبت کردن به این دانش آموز ،دادن جایزه وتشویق کردن سعی کردم اورابه خودم نزدیک کنم. کم کم وابستگی اش به من بیشترشد تااینکه یک صندلی کنار خودم گذاشتم واورا آوردم  تاکنار خودم بنشیند و برای دیگردانش آموزان مزاحمت ایجاد نکند .مسئولیت دادن درکلاس ، نصیحت کردن وگفتن داستان وتشویق کردن او به کارهای خوب باعث شدکه ازشیطنت های او کم شود .درنهایت کم کم دانش آموز به وضعیت بهتر ومتعادل  تری رسید.همچنین مبینا ازلحاظ درسی وخط ونوشتن دراول سال خیلی ضعیف بود ولی به مرور بهتر وبهتر شد  وبه وضعیت مطلوبی رسید .))تجربه بسیار جالبی  بود که خانم صفری تعریف کردند ودرآن ازتکنیک هایی استفاده  کرد تا بتواند دانش آموز راکنترل کندوباعث آرامش رفتار کودک شود . دانش اموز مورد نظر  بامحبت وتوجهاتی که ازجانب معلم خود می  دید سعی کرد رفتار خودرابهتر کند تابیشتر مورد محبت معلم خود قرار گیرد .خانم صفری توانست باصبوری وتلاش بسیار به دانش آموز خودکمک کند تادر رفتاربا دیگران  مشکل نداشته باشد وبه راحتی بتواند تعامل برقرار کند .
  • مهدی تقی پور حیدری