تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

دوست رضا/ زهرا بهرامی فر- زهرا مجیدی- زهرا ذبیحی نژاد

مهدی تقی پور حیدری | جمعه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۲۱ ق.ظ
خانم سیده محبوبه ساداتیان با سابقه 23سال تدریس در آموزش وپرورش شهرستان جویبار در همه ی پایه های مقطع ابتدایی تدریس کردند و سه سال اخیر نیز در پایه ی اول تدریس میکنند.تجربه ی ایشان مربوط میشود به سال 93 وپایه ی اول که برای دانش آموزی به اسم رضا اتفاق افتاد.خانم ساداتیان فرمودند:رضا دانش آموزی گوشه گیر بود و به سوالاتم پاسخ نمیداد و مدام به فکر فرو میرفت وهمچنین م.قع خواندن او متوجه شدم که لکنت زبان نیز دارد.من با مشاهده ی رفتار او تصمیم گرفتم... تصمیم گرفتم موضوع را با آقای احمدی ،مدیر مدرسه ،در میان بگذارم و باهم تصمیم گرفتیم که من رابطه ی نزدیکی با رضا برقرار کنم.یک روز از رضا پرسیدم :رضاجان تو از من میترسی ؟ چرا به سوالات کلاسی من پاسخ نمیدهی؟رضا گفت:خانم معلم اگر چیزی بگویم قول میدهی به کسی نگی؟من به او قول دادم.رضا گفت پدر ومادرم چدا از هم زندگی میکنند و مادرم از خانه رفته است .من از این موضوع ناراحتم.راهکارهای خانم ساداتیان:1-برقراری ارتباط نزدیک با رضا 2-فراخواندن اولیای رضا 3-تقویت اعتماد به نفس رضا 4-فراهم کردن جوّی شاد و بانشاط برای رضا 5-محرم اسرار شدن برای رضا 6-به کارهای هرچند اندک او بها دادن 7-همکاری والدین رضاسرانجام زمانی که والدین رضا از وضعیت او آگاه شدند تصمیم گرفتند به طور جدی مشکلات خود را حل کنند و دوباره زندگی خود را آغاز کنند.دیگر از آن به بعد رضا مانند بقیه دانش آموزان شد و هرروز انرژی او فزونی می یافت و به درس خواندن اهمیت میداد.
  • مهدی تقی پور حیدری