تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

ترس رفتن به مدرسه/ آرش جعفری زرندینی 1

مهدی تقی پور حیدری | پنجشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۵۸ ق.ظ
آقای شعبانعلی رمضانی با 27 سال سابقه کاری ،آموزگار دبستان شاهد شهرستان بابل از تجربه خویش در یکی از سال های تدریسش این چنین می گوید: در سال 1372 که به عنوان معلم اول ابتدایی به یکی از روستاهای منطقه محروم رفته بودم ،متوجه شدم یکی از دانش آموزان از آمدن به مدرسه گریزان است و از مدرسه بسیار وحشت دارد،همیشه نگران و گریان بود و در روزهای اول مدرسه هیچ وقت حاضر نبود به کلاس درس بیاید . من مدیر را در جریان گذاشتم و از او خواستم که مادرش را به مدرسه دعوت کند تا علت را بررسی کنیم که ببینیم چرا از مدرسه گریزان است.از قبل برای خودم یک سری چیزهایی را آماده کردم. به مادر او گفتم که یک هفته با ما همکاری کند و وقت خود را بگذارد و در کلاس بنشیند تا بچه کم کم با محیط مدرسه ،معلم انس گیرد.مثلا  در روز اول برای بچه چند تا شکلات گرفتم ،کنار او نشستم و او را بوسیدم و در روز دوم یک مداد به او دادم و در روز سوم یک مداد رنگی برای او گرفتم تا از این طریق بتوانم بچه را به مدرسه و درس علاقه مند کنم. با این کارهایی که انجام دادم متوجه شدم که از ترس و اضطراب بچه کم شده و دیدم که دارد به من نزدیک می شود و تا یک هفته همین کار را انجام دادم تا بتوانم مشکلات بچه را برطرف کنم و او به آغوش گرم مدرسه برگردد و از آن حالت ترس و گریه دور شود.                                                                                                پایان
  • مهدی تقی پور حیدری

نظرات  (۳)

  • محمد حسین دیانت
  • با سلام
    تجربه زیبایی بود .اما فکر میکنم حضور مادر در کنار فرزندش و از طرفی توجه بیش از اندازه معلم به این دانش آموز ممکن است باعث ایجاد حساسیت در دیگر دانش آموزان شود بدین شکل که
    ممکن است دانش آموزی مادر خود را از دست داده باشد که بادیدن او احساساتش برانگیخته شود و یا دیگران به او حسودی کنند ویا با بهانه گرفتن سعی کنند که به موقعیت او دست پیدا کنند
  • حسام الدین اکبری
  • اقای رمضانی از روش خوبی استفاده کردند اما به نظر من این روش اشکالاتی نیز دارد که یکی از مهمترین ان ها این است که خیلی دانش اموز را به خود وابسته کرده است و این در سال های بعد که دانش اموز به پایه های بالا تر می رود برای او ایجاد مشکل می کند و انجام این عمل هزینه بر است او میتوانست تنها با مهربانی و محبت بیشتر نسبت به دانش اموز و ایجاد روابط صمیمی بین دانش اموزان و فراهم کردن محیطی شاد او را به مدرسه علاقه مند کند
    آقای رمضانی از روش خوبی برای ایجاد میل در دانش آموز به درس و مدرسه استفاده کرده است.نکته قابل توجه این است که دادن شکلات یا مداد یا چیزهای دیگر نباید یک نوع عادت شود، که دانش آموز حتما چیزی از معلم بگیرد و به مدرسه بیاید.
    اما در مجموع روش ایشان جالب بودو قابل تحسین است