تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

اصلاح رفتار دانش آموز پرخاشگر/ هادی محسنی ملردی/1

مهدی تقی پور حیدری | جمعه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۵۶ ب.ظ
تجربه ای که من ثبت نمودم تجربه آقای مهدی امامقلی تبار درزی معلم پایه پنجم دبستان شهید شاهرخی روستای درازکلا  با 23 سال سابقه استایشان تجربه را به این شکل مطرح نمودند که در دوران معلمی خود همیشه سعی و تلاششان بر این بود تا جایی که امکان دارد مسائل آموزشی و تربیتی دانش آموزان را در خود کلاس حل کنند برای مثال اگر دانش آموزی تکالیف خود را انجام نداد یا حرکت ناشایستی از او سر زد روش ایشان به این شکل بود که اگر مشکلی در رفتار دانش آموز میدیدند در کلاس به شکل غیر مستقیم در مورد آن حرکت صحبت میکردند و یا داستان و مثل میگفتند تا دانش آموز به اشتباه خود پی ببرد و اگر دانش آموز باز هم حرکت اشتباه خود را تکرار کرد یا جو کلاس را متشنج کرد معلم سعی بر ریشه یابی رفتار او میپرداخت و در زمان های خارج از کلاس برای مشاوره ی او وقت میگذاشت، تجربه عینی ایشان در مورد دانش آموزی بود که به علت فاصله سنی زیادش با پدر و مادر و بقیه اعضای خانواده در محیط خانواده امکان بازی و تخلیه ی نیاز های کودکانه خود را نداشت و به همین دلیل در کلاس بسیار پرخشگرانه با هم کلاس های خود رفتار میکرد و دوستی در کلاس نداشت، معلم با ریشه یابی مشکلات او از والدین او خواست تا او را به باشگاه و کلاس های هنری ببرند تا او بتواند خود را تخلیه کند و در منزل هم تا جایی که میتوانند به او فرصت ابراز اعمال کودکانه اش را بدهند تا به مرور کودک رفتار های خارج از عرف و پرخاشگرانه اش را کنار بگذارد و بتواند با همسالان خود رابطه دوستان برقرار نماید، خانواده هم راه کار های ارائه شده توسط معلم را انجام دادند و دانش آموز به مرور رفتار هایش عادی شد و توانست در کلاس برای خود دوستانی بیابد
  • مهدی تقی پور حیدری

نظرات  (۱)

  • صابر محمد جانی
  • بنظرم موضوع مهمی رو مطرح میکنه این تجربه هادی, بیتشر دانش آموزان موفق تو خانواده های هستند که پدر مادر مسئولیت خودشون رو به عنوان یک مادر و پدر به خوبی ایفا میکنند و فرزند خود رو همیشه در هر مرحله از زندگی پشتیبانی میکنند .بیتوجهی به کودکان در خردسالی همیشه باعث ایجاد رفتارهای نامطلوبی میشود که میتوانستند از بروز این مشکلات تنها باکمی توجه و پیگیری جلوگیری کنند ,اما بشتر پدر مادر ها وقتی فرزندانآنها در درس دچار مشکل میشوند ,آنان را عقب مانده و کم هوش و نفهم میدانند و حتی کودکان خود را با این القاب صدا میزنند