تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

ارغوان/زهرا صالحی

مهدی تقی پور حیدری | چهارشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۴۴ ب.ظ
سرکارخانم سیماناظری معلم مقطع ابتدایی پایه ی ششم در شهرستان تنکابن هستند.لحظاتی را با ایشان در مدرسه ی محل تدریسشان گذراندم.آنچه می خوانید یک تجربه از میان صدها تجربه ای است که ایشان در طی بیست و پنج سال کار دلسوزانه در آموزش و پرورش با آن روبه رو شده اند. ارغوان دانش آموزی بود که از ابتدای سال تحصیلی بسیار استرس داشت.مطالبی را که یاد می گرفت به علت این استرسی که داشت فراموش می کرد.دستانش خیس عرق می شد به طوری که نمی توانست چیزی را که آموخته به معلم ارائه دهد.مادر دانش آموز نیز این مسئله را می دانست و با مدرسه در میان گذاشته بود.این دانش آموز دو بار هم برای درمان استرسش به مشاور مراجعه کرده بود اما مشکلش حل نشده بود. خانم ناظری ارتباط صمیمانه ای با ارغوان برقرار کرد.به این ترتیب ارغوان احساس امنیت و آرامش خاصی پیدا کرد و توانست مشکلاتش را با معلمش در میان بگذارد. مثلا وقتی ارغوان شعری را حفظ می کرد به خاطر استرسی که داشت نمی توانست آن شعر را بخواند معلم از وی می خواست شعر را روی کاغذ بنویسد و زمان کافی به او می داد تا بدون هیچ نگرانی شعر را بنویسد. خانم ناظری تشخیص داد که ارغوان در کارهای کامپیوتری خیلی مهارت دارد.از او در کارهای مربوط به کامپیوتر و آموزش درس کارفناوری کمک گرفت.مثلا تایپ کردن،پوشه بندی کردن.هم چنین او را در گروه سرود مدرسه نیز شرکت داد.این گروه سرود در شهرستان برگزار شد و حتی ارغوان در جلوی گروه سرود ایستاده بود.ارغوان حتی جز دانش آموزانی بود که در مدرسه نمونه قبول شد.که هیچکس فکر آن هم نمی کرد با آن سطح استرسی که او دارد بتواند از پس آزمون مدرسه نمونه بربیاید اما چون خانم ناظری توانایی های ارغوان را شناسایی کرد و از وی در کلاس درس استفاده کرد توانست این استرس را در ارغوان مهار کند.
  • مهدی تقی پور حیدری