تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

هنر امید پروری / فائزه نور علیزاده گنجی

مهدی تقی پور حیدری | جمعه, ۱۷ دی ۱۳۹۵، ۰۱:۱۵ ق.ظ


موضوع:  هنر امید پروری ( دانش آموزی که لکنت زبان داشت واز شرکت در گروه سرود نا امید شده بود و با تلاش این معلم موفق شد در گروه سرود شرکت کند)

 گزارش :

   این جانب شهربانو تفرشی از معلمان آموزش وپرورش بابل هستم، با 25 سال سابقه که 10 سال آن را در مقطع ابتدایی مشغول بودم که این 10سال را در دو مدرسه به نام کمیل موزیرج و هفت تیر خورشید کلا بودم.    همانطور که می دانید فعالیت پرورشی فعالیت گسترده ای است که دارای شاخه های متعددی است که هر شاخه زیر مجموعه متنوعی دارد، که یکی از این شاخه ها فعالیت هنری می باشد که زیر مجموعه ی آن سرود است. 

   هنگامی که در مدرسه هفت تیر خورشید کلا مشغول به کار بودم یکی از دانش آموزان پایه سوم را که علاقه ی خاصی به سرود داشت ودر عین حال لکنت زبان داشت با اقدامی که انجام دادم موفق شدم با توجه به مشکلش او را در گروه سرود شرکت دهم وهمین امر موجب شده بود که او هم در امر آموزش وهم در امر پرورشی  موفق تر عمل کند زیرا امید اورا با اقداماتم مجدد زنده کردم. 

   با اصرار وعلاقه ای که او داشت و همچنین گروه سرود گروهی است که دانش آموزان با توجه به استعدادشان انتخاب می شوند تصمیم گرفتم به طور انفرادی با او تمرین کنم مخصوصا در ساعات تفریح و همچنین با اجازه ی معلمش در ساعت ورزش مدام با او کار وتمرین می کردم. علاوه بر این موارد نوار سرود را تکثیر کردم و به این دانش آموز دادم تا در منزل نیز تمرین کند واز سرگروه سرود هم خواستم در مواقع نیاز با او تمرین بیشتری کند ومهم تر از همه اینکه گروه سرود را آماده کردم برای حضور این دانش آموز واز بچه ها خواستم همکاری بیشتری با این دانش آموز داشته باشند. در نتیجه با تمرین وممارستی که انجام شد وعلاقه ای که خود دانش آموز به این کار داشت ابتدا به صورت لب خوانی سرود را  می خواند وسپس با یک دانش آموز دیگر سرود می خواند وبعد با دو دانش آموز و مرحله بعدی با سه دانش آموز وهمین طور ادامه دادم تا این دانش آموز را در گروه سرود قرار دادم و در ادامه از گروه سرود خواستم ابتدا در جمع دانش آموزان اجرا کنند وسپس در جمع مربیان .مدیران دفتری اجرا کنند. 

   وسعی کردم از این گروه سرود به خاطر حضور این دانش آموز در مناسبت های مختلف استفاده کنم، سرانجام این دانش آموز توانست خود را با گروه سرود وفق دهد وبا آن ها هماهنگ شود وعلاوه براین لکنت زبان او بهانه ای بود که در در درس های شفاهی موفق نباشد اما همین که توانسته بود در جمعی سرود بخواند این مهارت را هم پیدا کرده بود که درس های شفاهی را خوب پاسخ دهد وبه این جمله باور پیدا کرده بود( من می توانم) وبه حدی رسیده بود که معلم از او احساس رضایت می کرد وباور نمی کرد این همان دانش آموز قبلی اوست. این یک تجربه ی شیرینی بود که من در مقطع ابتدایی به دست آوردم وتوانستم از طریق سرود امید را در این دانش آموز زنده کنم و اورا در مراحل آموزشی نیز کمک نمایم.

  • مهدی تقی پور حیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی