تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

تقویت اعتمادبنفس / نوشته فاطمه پرسته

مهدی تقی پور حیدری | جمعه, ۱۷ دی ۱۳۹۵، ۱۲:۴۳ ق.ظ

تجربه ای از معصومه صادقی با25سال سابقه آموزگاری(15سال از آن به پیش دبستانی اختصاص داشت)

   در سال تحصیلی جاری دانش آموزی دارم ،که در ابتدای سال از اعتماد بنفس بسیارپایینی برخوردار بود. عدم اعتماد بنفس او در تمامی کارهایش اعم از روخوانی، پاسخ دادن به پرسش، صحبت کردن در کلاس و....هویدا بود. مثلا در حین پاسخ دادن به پرسش های شفاهی می لرزید و اضطراب و استرس زیاد موجب شده بود دردرسهایش افت پیداکند. علاوه بر همه این موارد، متاسفانه این عدم اعتماد بنفس زمینه را برای بقیه دانش آموزان فراهم کرده بود که او را مورد تمسخر قرار دهند.

   به همین سبب مصمم شدم تا مشکل این دانش آموز را حل کنم. لذا از شیوه های متفاوتی بهره گرفتم. به عنوان مثال من هر وقت که بخواهم درس جدیدی بدهم، همواره شروع تدریسم را با روخوانی از متن درس شروع می کنم که دانش آموزان علاوه بر آشنایی اولیه با متن درس، درروخوانی نیزتقویت شوند. روز قبل از تدریس درس جدید به صورت مخفیانه به دانش آموز می گفتم که شب قبل از تدریس، متن درس را درخانه چند بار روخوانی کند و خودش را برای فردای آن روز آماده کند. فردای آن روز متن درس را به چند قسمت تقسیم کرده واز چند نفر می خواستم تا آن را بخوانند. از آنجا که دانش آموزان دیگرآمادگی نداشتند درحین خواندن من و من می کردند اما این دانش آموز خیلی روان متن را می خواند. در پایان من از بچه ها می پرسیدم که خودشان قضاوت کنند که چه کسی متن را بهتر و روان تر خوانده و همگی در کمال تعجب به آن دانش آموز اشاره  می کردند. این شیوه را در درسی مثل ریاضی نیز بکارگرفتم.

کم کم بودکه احساس کردم این دانش آموز اعتمادبنفس لازم رابدست آورده به گونه ای که قدرت اعلام حضور در جمع را پیدا کرد. همچنین شاهد بودم که این تقویت اعتماد بنفس موجب شده بودکه بقیه به خودشان اجازه ندهند او را مورد تمسخر قرار دهند.

  • مهدی تقی پور حیدری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی