تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

معصومه نجفی سیار / حل مشکل خواندن دانش آموزان

مهدی تقی پور حیدری | يكشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۲۳ ق.ظ
تجربه از آقای تیغ خورشید معلم ابتدائی  با 23 سال سابقه در پایه ی ششم ابتدائی در سال گذشته بود که متوجه شدیم دانش آموزان در خواندن متون درس مخصوصا فارسی مشکل دارند در ابتدا از دانش آموزان تست خواندن گرفتیم و دریافتیم که آنها در خواندن سرعت ندارند و به صورت عبارت می خواندند و در گفتن معنی و مفهوم مشکل داشتند این موضوع را در شورای معلمین مطرح کردیم برای اولین بار در خواندن گفتیم تعداد غلط ها را بنویسند ، یکی از علت های خوب نخواندن این بود که آنها حروف را می شناختند ولی گنجینه لغاتشان کم بود . در طول ترم اول و دوم به صورت جداگانه کتاب داستان هایی که خودشان تهیه می کنند و کتاب داستان هایی که مدرسه به شما می دهد را بخوانید و خلاصه کنید و خلاصه آن را بیاورید و در راستای این کار یک کتابخانه در کلاس تشکیل شد در کلاس با نصب جعبه کوچک 17 جلد کتاب جمع آوری شد راهکار بعدی این بود که از مجلات رشد کمک گرفتیم و برای تقویت مهارت خواندن دانش آموزان از مجلات رشد آزمون گرفتیم در پایان هر ماه امتحان خیلی ساده ای از خواندن و درک مطلب .  به خانواده ها گفتیم یک جعبه در خانه بگذارند در حد بضاعت خانواده ها که در مضیقه نباشند . از خیری کمک گرفتیم و برای هر بچه ای کتاب تهیه کردیم از گروه سنی ب و ج در طول ترم روی جمله سازی و خواندن بچها کار کردیم و در پایان ترم خانواده ها نیز آمدند و خواندن بچه ها را دیدند که بهتر شده است . بچها در حضور خانواده ها هم متن را خواندند و هم مفهومش را بیان کردند در پایان اولین چیزی که بچه ها باید بدانند : در خواندن قوی باشند و هم بتوانند متن را خلاصه کنند .
  • مهدی تقی پور حیدری