تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

کارت های تشویقی / آزاده باقرزاده - عاطفه محمودیان - نسیم علی محمد پور

مهدی تقی پور حیدری | شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶ ق.ظ
معلم مربوطه ، خانم ثابت  قدم معلم پایه ی ششم ابتدایی دبستان دخترانه ی فرید رامسر است تجربه ی وی مربوط  به سال تحصیلی 93 – 94 است که وی سعی داشت میزان علاقه ی دانش آموزان را در درس ریاضی بالا ببرد . وی کار خود را با کارت های امتیازبندی شده آغاز کرد و از آنجا که متوجه کاهش یادگیری دانش آموزان در قسمت کسرهای اعشاری شد برای رفع این مشکل چاره اندیشید. او در کنار تدریس برای جلب توجه دانش آموزان، کارت ها را برای تشویق درنظر گرفت و برحسب میزان پیشرفت آنها امتیازاتی را برای آنها قائل می شد و این امر سبب تشویق بیشتر دانش آموزان به درس ریاضی شد. تاثیری که معلم از این کار خود گرفت این بود که نباید صرفا توجه خود را به درس معطوف کند بلکه باید در آنها ایجاد انگیزه برای یادگیری کند.
  • مهدی تقی پور حیدری