تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

مشکل زهرا/سپیده صنعتی اهنگر

مهدی تقی پور حیدری | شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۱۸ ب.ظ
«امیدوارم تمام معلم های ابتدایی بتوانند در ریشه یابی مشکلات دانش اموزان خود بپردازند چرا که دانش اموز بخصوص در مقطع ابتدایی توانایی بسیار بالایی برای پیشرفت دارد» این سطرها،بخشی از مصاحبه لذت بخش من با معلم گرانقدر،خانم درویش زاده که در زمان بسیار کوتاهی به من درس شیرین معلمی اموخت. خانم درویش زاده از مشکل زهرا،دانش اموز با استعداد خود،سخن گفت که اکنون به مرور این سخنان می پردازیم. من در یکی از روستاهای فریدونکنار مشغول تدریس بودم.در پایه دوم دانش اموزی داشتم به نام زهرا. اوایل کارم مشاهده کردم که زهرا هنگام نوشتن،بخشی از کلمات متن را جا می گذارد یا در تطبیق شکل گفتار با نوشتار دچار مشکل است .مشاهده کردم که وقتی زهرا در جلو کلاس مینشیند مشکلش کمتر می گرددو وقتی به عقب کلاس می رود مشکلش بیشتر می شود تصمیم گرفتم پیگیر علت این رفتار گردم.با اتفاقاتی که در کلاس روی داد حدس زدم که شاید زهرا مشکل شنوایی دارد.وقتی از مادرش در این باره پرسیدم گفت:بله مشکل زهرا ناشی از عفونت گوشی است که در کودکی دچارش شده است بعد از این صحبت فعالیت من شکل جدی تری به خود گرفت.زهرا را به متخصص ارجاع دادیم.نظر پزشک این بود که چون مدت زیادی از زمان اسیب گوش گذشته چاره جز استفاده از سمعک وجود ندارد. چاره چه بود؟ با توجه به محیط زندگی و فرهنگ موجود،اگر زهرا از لحاظ روحی و روانی اسیب میدید چکار باید کرد؟ ... با متخصصین صحبت کردم و مادر زهرا،که همکاری بسیار خوبی با من داشت،فرزندش را به جلسات روانشناسی میبرد و من ...زهرا را در نقطه نزدیک خود نشاندم تا حس امنیت و ارامش را با این نازنین منتقل کنم. با همکاری و هماهنگی توانستیم مشکل زهرا عزیز را حل کنیم بطوری که زهرا در پایان سال تحصیلی جز بهترین دانش اموزان مدرسه گردید.
  • مهدی تقی پور حیدری