تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

ضعف درروخوانی قرآن/فاطمه جانی خلیلی

مهدی تقی پور حیدری | شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۳۸ ب.ظ
بسمه تعالی مصاحبه با آقای عبدالله عابدی، بیست و پنج سال سابقه خدمت.
سالها پیش هنگامی که کار خود را در یکی از کلاس ها شروع کردند یک ماهی از تدریس گذشته بود و شناخت کافی از دانش آموز پیدا کرده بودند که متوجه شدند یکی از دانش آموزان درس قرآن را یاد نمی‌گیرد و برایشان سوال بود که چگونه یادگیری برای شاگرد حاصل شود.با خود گفتند که تمام صفحات قرآن یکی است یعنی اگر دانش آموز یک صفحه از قرآن را به خوبی یاد بگیرد همان اصول و نکات ظریف قرآنی در صفحات دیگر هم مشاهده می شود.روزی در کلاس به این دانش آموز گفتند که اگر در دو ماهی که به او فرصت می دهند بتواند یک صفحه ای که مشخص شده است را از رو بخواند تا اگر غلطی مشاهده شد اصلاح شود و اگر ندارید من در پایان ترم همان یک صفحه را از شما امتحان خواهم گرفت.و این کار انگیزه ای برای دانش آموز شده بود تا نهایت تلاش خود را برای امتحان پایانی بکند.وقتی دو ماه شد از دانش آموز خواستند تا آن صفحه را برایشان رو خوانی کند، چند غلط داشت و آقای عابدی گفتند که اشکالی ندارد آن هم تا پایان ترم اصلاح می شود در همین حال به دانش آموز گفتند که صفحه بعد آن را هم میتوانی بخوانی؟دانش آموز ورق زد و شروع به خواندن کرد او توانست کم و بیش این صفحه را هم بخواند و خودش هم تعجب کرده بود که این صفحه هم شبیه به صفحه ای است که باید برایش آماده می شد.در پایان نوبت روخوانی قرآن باید انجام می شد دانش آموز جلو آمد و گفت: آقا جز آن صفحه ای که شما گفتید می توانم صفحه دیگری را هم بخوانم.ترس دانش آموز از شکل ظاهری صفحات قرآن که بنظر سخت می رسید کاملا فرو ریخته بود، در آن روز آقای عابدی بسیار خوشحال شدند و دیدند که یادگیری به بهترین نحو انجام شد.
  • مهدی تقی پور حیدری