تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

دخترک بازیگوش/کلثوم خرم گاه

مهدی تقی پور حیدری | شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۴۹ ب.ظ
جعفر گت­ بابایی هستم، متولد 1342 از شهرستان بابلسر. پس از کسب مدرک کاردانی در رشته آموزش ابتدایی به استخدام آموزش و پرورش شهرستان شهریار درآمدم. بعد از پنج سال با انتقالی به شهرستان بابلسر، در مدارس شهرستان اعم از روستا و شهر مشغول به کار شدم. در طول سالهای خدمتم تجربیات زیادی کسب نمودم که می­­­­­­ توانم به یکی از آنها که در بعد آموزشی است اشاره کنم. در یکی از سالها ... در پایه چهارم تدریس می­ کردم، دانش ­آموزی داشتم به نام الهام که دانش­ آموز بسیار باهوش و زرنگی بود اما متأسفانه با دانش­ آموزان دیگر سازگاری نداشت و هنگام تدریس به خصوص در درس ریاضی که مجبور بودم چندین بار یک مسئله ریاضی را تکرار کنم، او اصلاً توجه نمی­ کرد و گاهی اوقات با دانش­ آموزان دیگر نیز درگیر می­ شد و مشکلاتی برای کلاس به وجود می ­آورد. بعد از مدتی با دانش­ آموز مورد نظر صحبت کردم و علت کار او را جویا شدم. او صراحتاً به من اعلام کرد که وقتی شما تدریس می­ کنید و چند بار یک درس را تکرار می­ کنید، برای من خسته­ کننده است. من همه اینها را بلدم و نیازی نیست که چندبار گوش بدهم و توجه کنم. واقعاً کلاس برای من خسته­ کننده است، نمی­ توانم در این کلاس بنشینم. من بعد از صحبتهای ایشان، فکر کردم و با خود گفتم حتماً مشکلاتی در کلاس وجود دارد که باید برطرف شود. این مشکل را با همکارانم و گروه­های آموزشی مدرسه در میان گذاشتم و نهایتاً تصمیم گرفتم کتابهای کمک آموزشی که مسائل بیشتری در مورد کتاب داشته باشد برای ایشان تهیه کنم و ایشان با انجام این تکالیف که به نظرم سنگین­ تر از تکالیف کتاب بود بتواند دانش خود را پربارتر کند. همین کار را کردم و چندین کتاب کمک آموزشی که در آن موقع به آسانی در دسترس نبود، تهیه کردم و در اختیار وی قرار دادم و با نظارت خودم و خانواده دانش ­آموز سعی کردم ایشان علاوه بر کار کتاب به کارهای دیگری هم بپردازد. این موضوع برای من درس مهمی بود که یک معلم باید حتماً تفاوتهای فردی دانش ­آموزان را درنظر بگیرد و این را بداند که هیچ دانش­ آموزی مثل دیگران نیست و هر کسی به اندازه خودش نیاز به توجه دارد.
  • مهدی تقی پور حیدری