تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

تغییر زمان فعل/زهرا ردایی

مهدی تقی پور حیدری | شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۳۹ ق.ظ
تجربه سرکار خانم مهری سلیمانی _دبیر ادبیات با 25 سال سابقه تدریس نشان داد که دانش آموزان در تغییر زمان فعل ها مشکل دارند پس دست به ابتکار جالبی زدند و سعی کردند که به صورت نمایشی و اهنگین تغییر زمان فعل ها را به دانش آموزان بیاموزند.ایشان پلاکارت هایی به شکل سیب و گلابی درست کردند روی سیب ها مصدر- بن ماضی - بن مضارع - فعل امر - اینده را نوشتند و روی گلابی ها (ماضی(ساده - بعید - نقلی - مستمر - استمراری - التزامی )و (مضارع (ساده - التزامی- مستمر - استمراری )را نوشتند سپس سیب ها را روی مقنعه بچه هه چسباندند و گلابی های ماضی را به دانش اموزی که سیب ماضی را داشت دادند و در مورد مضارع هم همینطور .ایشان برای هر زمان از فعل که روی سیب ها نوشته شده بود شعری ساختند و به بچه ها دادند تا حفظ کنند و ان دانش اموزی که سیب مصدر را به مقنعه داشت شعر (مصدرم و مصدرم از همه فعل ها سرم /با یک نون گرد اخر پیش شما می پرم /بی شخص و بی زمانم کارها را میرسانم/ اگر نونم نباشد بن ماضی می اید )بعد ان دانش اموزی که سیب بن ماضی را به مقنعه خود چسبانده بود شعر (من بن ماضی هستم از شما راضی هستم /او باشد ادم من من با او باشم همدم /من 6تا بچه دارم ماضی را میرسانم /ساده - بعید - نقلی - مستمر - استمراری - اخری التزامی )و همزمان گلابی ها را جا به جا می کرد بعد ان دانش اموزی که سیب فعل امر را داشت شعر (منم که فعل امرم یکمی هم بی شرمم/می گویم با صلابت باید تو کنی عادت /برو - ببین -بشین- ب را اگر برداری بن مضارع داری )بعد ان دانش اموزی که سیب بن مضارع را داشت شعر (بن مضارع هستم کمی بیچاره هستم چون بعضی از انها خنده دارند بچه ها/ من 4 تا بچه دارم اکنون را می رسانم ساده - التزامی - مستمر- استمراری )و گلابی ها را همزمان جابجا می کرد و در نهایت ان دانش اموزی که سیب اینده را به مقنعه خود چسبانده بود شعر (من هم اینده  هستم شاد و پاینده هستم / با خواه همراهم من کمی هم خود خواهم من / خبر های اینده باشد تکلیف بنده )و اینگونه دانش اموزان با نمایش و اهنگ تغییر زمان فعل ها را یاد گرفتند و دیگر مشکلی در این باره مشاهده نشد .
  • مهدی تقی پور حیدری