تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

تدریس تلفیقی/منا رمضان نژاد

مهدی تقی پور حیدری | شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶ ب.ظ
کسی که من او را به عنوان معلم باتجربه انتخاب کردم سرکار خانم لیلا تیرپور معلم پایه دوم شهرستان بابلسر هستند که 24 سال سابقه تدریس دارند و لیسانس خود را در رشته آموزش ابتدایی و فوق لیسانس خود را در رشته برنامه ریزی دارند.روشی که ایشان برای تدریس خود انتخاب کرده اند یک روش تلفیقی است که سعی می کنند درس ریاضی را با هنر تلفیق کنند چون معتقدند کودکان با کارورزی و دست ورزی درس را بهتر به خاطر می سپارند؛ به طور مثال برای تدریس مبحث ساعت درس ریاضی ابتدا از دانش آموزان می خواهند که یک تلق و ماژیک و دستمال داشته باشند، خود معلم در این روش ساعت را روی برگه می کشد و به دانش آموزان می دهد که این ساعت ها عقربه ندارند، بعد از آنها می خواهد که ساعت هایی را که می خواند روی تلق با ماژیک نشان دهند که ابتدا از ساعت و اعداد رند استفاده میکند و از همینجا ضعف دانش آموزان نمایان می شود..این کار به مدت یک هفته، هرصبح تکرار می شود.بعد از اعداد رند به دقیقه ها میرسیم مثلا معلم از دانش آموز می خواهد ساعت 8:20 را نشان دهد..برای مبحث هایی مثل نیم و ربع، قبل، بعد، مانده هم می توانیم از این دایره که شماره گذاری شده استفاده کنیم..اینطور که دانش آموز دایره را به دو قسمت و بعد چهار قسمت مساوی تقسیم میکند و به این طریق مفهوم نیم و ربع را درک میکند.برای یادگیری مفهوم کسر نیز معلم از دانش آموز میخواهد که یک قسمت از آن چهار قسمت را رنگ کند تا این مفهوم در ذهنش جا بیفتد..
  • مهدی تقی پور حیدری