تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

تجربه تربیتی/سیده زینب رسول پور عربی

مهدی تقی پور حیدری | شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۳۰ ب.ظ
در 28اسفند ماه به مدرسه ابتدایی ایمان قربانی واقع در روستای کاله (بهنمیر) رفتم.معلم مربوطه خودش را اینگونه معرفی کرد:منتظری هستم -10سال سابقه کار دارم و درحال حاضر معلم پایه ششم هستم.یک دانش آموزی داشتم که دختر کم حرفی بود-اصلا تو کلاس حرف نمیزد.به ظاهر دختر خوبی بود البته از نظر خودم ولی چند بار دیدم که بچه های کلاس شکایت میکنند که بهمون حرف های زشتی میزنه-من باور نکردم آخه نمیشه دختر به این ساکتی و خانمی حرفای زشت بزنه.درساشم اصلا خوب نبود.حتی نمیتونست جملات منو عینا تکرار کنه.با خونوادش تماس گرفتم و درجریان قرارشون دادم و از مادرش خواستم بیاد مدرسه.وقتی باهاش صحبت کردم گفت:من یک دختر بزرگتر دارم که خیلی مودبه و دوسش دارم چون این دخترم حرفای زشتی میزد کاملا بهش بی اعتنا شدم و رهاش کردم و فقط به خواهرش نوجه میکنم.من در جواب مادرش گفتم که کار شما اشتباست و شما بایدبه دختر کوچکترتون توجه کنید.مادرش قبول کرد و رفت.چند روز بعد دیدم که همین دختر خیلی خوب شده و دیگه کسی ازش شکایت نمیکرد و اینکه درسشم پیشرفت کرده بود-این دختری که همیشه نمرش بین 1تا2 بود به 9و8 رسیده بود.به این ترتیب من متوجه شدم که خانواده تاثیر زیادی در رفتار این دانش آموز داشتن و از دانش آموز قول گرفتم که دیگه حرف های زشت نزنه.
  • مهدی تقی پور حیدری