تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

آموزش آب/فاطمه یوسف زاده

مهدی تقی پور حیدری | شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۴۲ ب.ظ
من اعظم السادات قاسم تبار،  لیسانس آموزش ابتدایی با ده سال سابقه تدریس هستم.
  یک روز هوا بارانی بود و باران نم نم  می بارید.  فرصت را برای آموزش درس آب مناسب دیدم، درحالیکه هنوز به درس آب نرسیده بودیم. به دلیل سن کم دانش آموزان و مشکلات بیرون رفتن از مدرسه این بهترین فرصت برای آموزش آب بود.  با کمک یکدیگر کلاه های شبیه قطره های آب درست کردیم و بر سر گذاشتیم و به حیاط مدرسه رفتیم. از بچه ها پرسیدم : از آب چه استفاده ای می شود؟  بچه هاگفتند : برای خوردن،  ظرف شستن،  آب دادن به گل استفاده می شود.  بعد گفتم : آب کجا وجود دارد؟  گفتند : در دریا و رود وجود دارد.  گفتم :تا به حال دریافت رفته آید؟  گفتند : بله.  بعد از آن همگی شعر خواندیم. بعد از اتمام درس بازی کردیم و عکس گرفتیم و همه خوشحال بودند. به کلاس برگشتیم و درس را تکرار کنیم و ادامه دادیم. آن روز یک روز  به یادماندنی در ذهن همه ما شد. این کار سبب یادگیری عمیق می شود. این درس حتما در ذهن همه باقی خواهد ماند.
  • مهدی تقی پور حیدری