تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

باید مثل خودشان شویم/سعید حسینی/1

مهدی تقی پور حیدری | جمعه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۴۴ ق.ظ
معمولا در سال های اولیه ی مدرسه مخصوصا سال اول ابتدایی اکثر بچه ها احساس غریبی میکنند چون از فضای کوچک خانواده وارد فضای بزرگ مدرسه میشوند.در پی سخنان این آموزگار یکی ازشاگردان او که احساس غریبی میکرد و دائما در حال گریه و زاری در کلاس و شیطنت  بود .این معلم یک راهکار بسیار جالبی را به کار برد و آن این بود که معلم خود را شبیه دانش آموز خود میکرد .یعنی اگر آن کودک گریه میکرد معلم هم گریه میکرد و اگر دانش آموز دادو فریاد میکرد معلم هم دادو فریاد میکرد و اگر دانش آموز شکلک در می آورد معلم هم شکلک در می آورد .سرانجام معلم با کار های خود توانست یک رابطه ی صمیمی با دانش آموز در کلاس برقرار کند و دانش آموز در کلاس دیگر احساس غریبی نکند.«آموزگار پایه ی اول ابتدایی .محمد جواد معتضدی »
  • مهدی تقی پور حیدری