تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

بیست عروسکی/مینافدایی

مهدی تقی پور حیدری | پنجشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۴۹ ق.ظ
به نام خداخانم فاطمه غواصی معلم پایه ابتدایی با 25 سال سابقه کار و 4 سال تدریس در پایه ی سوم ابتدایی در شهرستان فریدونکنارتجربه ی خود را اینگونه بیان می کنند:تجربه ای که برایتان بیان میشود مربوط به 6 سال گذشته است.تعداد کمی از دانش آموزانم در درس املا دچار مشکل شده و بی انگیزه بودند: تصمیم گرفتم برای تشویق آنها و علاقه مند کردنشان به این درس در دفترهایشان بیست هایی به شکل عروسک طراحی کنم, ابتدا بیست ها را در دفتر هنر آنها می کشیدم و دانش آموزان بسیار استقبال می کردند بدینصورت دانش آموزان ضعیف هم می توانستند بیست عروسکی در دفترشان داشته باشند.دانش آموزان این بیست هارا رنگ آمیزی می کردند و تلاششان برای گرفتن بیست در درس املا بالا رفته بود.علاوه بر این به آن ها املای پای تخته ای می گفتم. یا آنان را در درس املا گروه بندی می کردم و دانش آموزان ضعیف را با دانش آموزانی که در املا قوی تر بودند در یک گروه قرار می دادم بدین ترتیب دانش آموزان خودشان ایراد های املایی شان را در گروه رفع می کردند واز تعاملی که باهم داشتند املای درست و خوش خط نویسی را بهتر رعایت می نمودند.خانواده ها نیز ازین طرح استقبال کردند و دفتر املا را بعنوان یادگاری نگه می داشتند.با انگیزه دادن به دانش آموزان ضعیف و تشویق های کلامی, ارتباط صمیمی با آنها پیدا کردم.با خانواده ها ارتباط برقرار کردم و طی جلساتی که با آنان داشتم توانستم املا را در دانش آموزان ضعیف ام تقویت کنم.بعد از مشاهده پیشرفت آنان را سرصف تشویق کرده و هدایایی به آنان دادم.با اعمال این شیوه شاهد پیشرفت و دریافت نمرات خوبی از جانب آنان در درس املا بودم.بهار 95
  • مهدی تقی پور حیدری