تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

مسابقه: رقابت اعضای هر گروه با خود / بهزاد یدالهی 1

مهدی تقی پور حیدری | سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۳۲ ب.ظ
آقای علی کبودتبار فیروزجایی- آموزگار دوره ابتدایی – 25 سال سابقه در سال تحصیلی 82-1381 در دبستان شهید احمدزاده ، روستای درازکَش از توابع بخش بندپی شرقی ، آموزگار پایه پنجم بودم. آنجا کلاسها مختلط بود و 19 دانش آموز داشتم. مشکل کلاس این بود که حدود 6 یا 7 دانش آموز در همان ابتدای سال ضعیف بودند که البته دانش آموز قوی نیز در کلاس بودند.بعد از گذشت یک ماه و نیم از شروع مدرسه فکر کردم که برای اینکه دانش آموزان ترغیب شوند و تشویق شوند به خوانش و مطالعه کتاب ، عنوان مسابقه را در کلاس مطرح کنم. به بچه ها گفتم که میخواهم 3 دوره امتحان علمی در کلاس برگزار کنم و آنهایی که پیشرفت داشته باشند جایزه ای هم برای آنها در نظر میگیرم. دانش آموزان را به 4 گروه تقسیم کردم و نمرات 18 تا 20 را در یک گروه و 16 تا 18 را در یک گروه و 10 تا 15 را در یک گروه و زیر 10 را در یک گروه قرار دادم. *(هر گروه با خودش رقابت میکرد) نه با کل کلاس ، چون حس رقابت از بین می رفت. پایان هردوره نمرات را میخواندم و نفرات برتر را اعلام میکردم. در همان ابتدا متوجه شدم که بچه های ضعیف رغبتشان بیشتر شد و رشد خوبی در نمرات داشتند و شاید این عنوان (مسابقه) و (رقابت درون گروهی) عاملی شد که آنها تلاش بکنند و رغبت داشته باشند. دانش آموزان ضعیفی که نمرات 1 و 2 میگرفتند بعد از این دوره مسابقات نمراتشان به 13 و 12 رسید و سطح علمی کلاس تقریبا یک دست شد.
  • مهدی تقی پور حیدری