تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

جعبه اخلاقی جادویی/سیده مینا موسوی

مهدی تقی پور حیدری | شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۲۵ ب.ظ
این تجربه مربوط به آموزگار خانم سجادی با 23 سابقه ی تدریس در پایه های ابتدایی می باشد. این تجربه در سال 1393 در مدرسه ی شهید مصطفی خمینی شهرستان رامسر اتفاق افتاد. خانم سجادی در مصاحبه ی خود گفتند: با شروع سال تحصیلی ما جعبه ای به نام جعبه ی اخلاقی و جادویی داریم که بچه ها را از نظر تفاوت های فردی بررسی می کنیم و از آنها میخواهیم تا هر نکته و اخلاق خوب یا مثبتی که از خود یا دوست خود میبینند بر روی برگه ای بنویسند و درون جعبه بیندازند و به آن  ده نمره مثبت دهند و از سویی دیگر هر رفتار منفی که خود یا دوستشان دارند را شناسایی کرده و ده نمره از جعبه کم کنند این کار باعث میشود که بچه ها سعی کنند اخلاق های خوب خود را تقویت کنند و اخلاق های منفی خود را ترک کنند.کار دیگری که در کلاس بر اساس این جعبه انجام می دهیم این است که نیمکت بچه هایی را که از نظر اخلاقی قوی ترو جستجوگر و فعال اندرا عوض میکنیم تا در کنار بچه های ضعیف تر بشینند و در آنها انگیزه ایجاد کنند.سیده مینا موسوی،علوم تربیتی گروه 12
  • مهدی تقی پور حیدری