تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

زنگ املاء - فاطمه رنجبر

مهدی تقی پور حیدری | جمعه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۰۶ ق.ظ
به نام خدامن شیرین ناصری هستم . درمدرسه غیر دولتی قائم مشغول به کارم و درس هدیه آسمانی و فارسی بچه های پنجم وششم رادارم وسابقه ی کار من سه سال می باشد.کاری که برای املای بچه ها انجام دادم این بود که جعبه ای به نام جعبه کلمات درست کردم وفصل به فصل که به بچه هادرس می دهم کارت های کوچکی به شکل مربع با رنگ های متفاوت می برم و لغت های تازه ای که بچه ها یاد گرفتند وسخت است و ارزش املایی دارد روی کارت ها مینویسم و آن ها را داخل جعبه کلمات می گذارم البته املای سنتی هم گفته می شود ولی هر از گاهی برای اینکه املای بچه ها بهبود یابد این کار را انجام میدهم .روش من به این صورت است که ازپنج تا لغت شروع می کنم پنج تالغت پای تخته می نویسم{لغت هارا ازداخل جعبه کلمات,ازمکعب هابرمی دارم وروی تخته می نویسم}بعد یکی از بچه هارابه ترتیب دفتر نمره صدا می زنم.دانش آموزقبل از اینکه به بیرون از کلاس برود لغت های پای تخته رابخواند وآن هارابه حافظه بسپارد,وقتی بیرون  از کلاس رفت چنددقیقه ای آن رابیرون نگه می داریم.بعد واردکلاس می شود بچه هاهمه سکوت می کنند وآن کسی که واردکلاس می شودلغتی راکه من قبل از وارد شدنش به کلاس از بین پنج تالغت, یایکی یادوتا,پای تخته  پاک کردم باید بگویدکه آن چه لغتی بوده است و هرکس به نسبت لغت هایی که درست یاغلط بگوید,برایش ارزش قائل میشوم وامتیازبندی میکنم  ونمره میگذارم به این شکل به نسبت توانایی بچه ها لغت هارا اضافه میکنم . پنج تا لغت اول کار بعد شش تا و... این باعث میشود دانش اموزان لغت هارا به حافظه بسپارندو آن هارا از نظراملایی درک کنند که به چه شکلی است وبه حافظه بسپارنددرعین حال حافظه آن هاراهم مورد ارزیابی قرارمی دهم.این کاری است که برای املای دانش آموزانم انجام دادم وجواب داده است واین تجربه ی من بوده وامیدوارم این روشی باشدکه معلمان عزیزبتوانندبه راحتی استفاده کنند وجواب بدهد.                                                                                                                                                                                                                                                                     ممنون و خدانگهدار
  • مهدی تقی پور حیدری

نظرات  (۱)

آفرین خانم رنجبر تجربه خوبی بود.