اقدامات کارساز/ نوشته فاطمه متو
ارائه دهنده تجربه:آقای اسماعیل رستمی، سابقه کاری:27سال، سال کسب تجربه:سال سوم تجربه آموزشی
در آن سالها در مدرسه محله" لل بند" قانونی وضع شده بود که معلم هرپایه باید با دانش آموزانش در مقاطع بالاتر همراه باشد، یعنی معلم سال سوم در سال بعد در پایه چهارم تدریس می کرد و همچنین دانش آموزانی که قبول شدند به مقاطع بالاتر بروند و آنهایی که مردود شدند، در همان پایه بمانند.
در سال قبل تنها 4 نفر از 25 نفر پایه چهارم موفق به قبولی در خرداد ماه شدند. و معلم پایه چهارم به دلیل انتقالی به مدرسه دیگر و برای اینکه دانش آموزان از وی ناراضی نباشند، به همه 21 نفر دیگر مدرک قبولی شهریور دادند.
آقای اسماعیلی در آن سال قبول کردند در پایه پنجم تدریس کنند. اما از اوضاع دانش آموزان آن مقطع بی خبر بودند. بعد از گذشت سه هفته، معلم راهنما برای بررسی به کلاس پنجم آمدند. زنگ ریاضی بود و بچه ها درس صفحه17 بودند اما معلم راهنما از صفحه یک کتاب از دانش آموزان پرسش کردند. اما هیچ کس جواب درست نداد. دو بار دیگر خودشان تدریس کردند ولی باز هم دانش آموزان در پاسخگویی به سوالات عاجز شدند.
آقای اسماعیلی به همراه معلم راهنما وارد دفتر شدند و بعد از بررسی پرونده دانش آموزان متوجه اوضاع آنها شدند.
آقای اسماعیلی با یک موقعیت سخت مواجه شدند و میدانستند که این دانش آموزان نیاز به تلاش بسیاری دارندچون آنها هنوز مباحث سال قبل را یاد نگرفته بودند.
آقای اسماعیلی از آن روز به سراغ کتب روانشناسی و روش تدریس های مختلف رفتند و با کسب تجربه از معلمان با سابقه، با تلاش بسیار توانستند کمبودهای دانش آموزان را برطرف کنند . در پایان سال که امتحانات بصورت نهایی برگزار میشد، دانش آموزان پایه پنجم با بهترین نمرات قبول شدند و در آن سال از 25 نفر دانشآموز،20نفر در امتحانات قبول شدند و این امر جز با تلاشهای بی وقفه این معلم خستگی ناپذیر محقق نمی شد. آقای اسماعیلی آن سال را یکی از تجربه های شیرین خود معرفی کردند
- ۹۵/۱۰/۱۹