تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

کلاسی با سه پایه ابتدایی/فاطمه پهلوان

مهدی تقی پور حیدری | جمعه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۵:۲۷ ق.ظ
تجربه های آقای علی گل زاده با شش سال سابقه معلمی از شهرستان محمود آباد در یک کلاس سه پایه(اول،دوم وسوم ابتدایی) بنده امسال در  کلاس سه پایه، به طور هم زمان به دانش آموزان سال اول، دوم و سوم تدریس می کنم و بیشتر تجربیات من مربوط به امسال می شود.مثلا در پایه اول در درس فارسی برای یادگیری بهتر به صورت گروهی از بچه ها خواستم که تعدادی از حروف الفبا را به وسیله نخود و یا چیزهایی که در اطرافشان هست بر روی کاغذ درست کنند ویا در درس علوم پایه اول از آن ها خواستم که میوه هایی که در دسترس آنهاست را بخوشانند و با رنگی که به دست آمد نقاشی بکشند.و یا در پایه دوم در درس ریاضی برای اینکه دانش آموزان درس جدول ارزش مکانی را خوب درک کنند از آن ها خواستم به وسیله چوب کبریت آن را بر روی کاغذ درست کنند و بعد فعالیت های آن ها را در پوشه مخصوص آن ها قرار دادم.و یا در پایه اول در درس سایه ها در یک روز آفتابی، دانش آموزان را به حیاط مدرسه بردم و از آن ها خواستم با گچ سایه دوستان خود را بر روی دیوار رسم کنند تا از این طریق متوجه شوند که با تغییر مکان خورشید اندازه سایه ها چه تغییری می کندو یا در پایه دوم در بخش ساعت، ساعتی را به دست دانش آموزان دادم تا از نزدیک مشاهده کنند و هر چیزی که در مورد ساعت می دانند بیان کنند  و در انتها با توضیحات تکمیلی من یادگیری برای آن ها بهتر صورت گرفت.
  • مهدی تقی پور حیدری