کارت های تشویقی / آزاده باقرزاده - عاطفه محمودیان - نسیم علی محمد پور
مهدی تقی پور حیدری | شنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۱:۱۶ ق.ظ
معلم مربوطه ، خانم ثابت قدم معلم پایه ی ششم ابتدایی دبستان دخترانه ی
فرید رامسر است
تجربه ی وی مربوط به سال تحصیلی 93 – 94 است که وی سعی داشت
میزان علاقه ی دانش آموزان را در درس ریاضی بالا ببرد .
وی کار خود را با کارت های امتیازبندی شده آغاز
کرد و از آنجا که متوجه کاهش یادگیری دانش آموزان در قسمت کسرهای اعشاری شد برای
رفع این مشکل چاره اندیشید.
او در کنار تدریس برای جلب توجه دانش آموزان،
کارت ها را برای تشویق درنظر گرفت و برحسب میزان پیشرفت آنها امتیازاتی را برای
آنها قائل می شد و این امر سبب تشویق بیشتر دانش آموزان به درس ریاضی شد.
تاثیری
که معلم از این کار خود گرفت این بود که نباید صرفا توجه خود را به درس معطوف کند
بلکه باید در آنها ایجاد انگیزه برای یادگیری کند.
- ۹۵/۰۲/۰۴