تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

Experience of Professional Teachers

تجربه معلّمان حرفه ای

عمل معلّمی برای معلّمانی که به آن به منزله فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی نظر می کنند، سرشار از تجربه های نادری است که آگاهی از آنان برای دانشجو معلّمان و معلّمان دو خاصیت دارد:
1. آشنایی با تجربه خاص؛
2. کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلّاقانه در موقعیت های واقعی تربیت.
وبلاگ پیش رو، متن مصاحبه کتبی و تصویری از تجربیّات معلّمان حرفه ای، سرآمد و پیشکسوت ایران، بالاخص استان مازندران است
که توسط اینجانب، همکاران و دانشجو معلّمان دانشکده فاطمة الزهراء (س) قائمشهر و دانشکده شهید رجایی بابل وابسته به دانشگاه فرهنگیان در اجرای تکالیف عملکردی واحد درسی " تجربه های خاص حرفه ای در آموزش ابتدایی" تهیه و ثبت شده است. که تلاشی برای شناسایی معلّمان نادر و قدر شناسی از آنان نیز محسوب می شود و پیوندی بین نسل های معلّمان ایجاد می کند.
ضمن سپاس از بازدیدکنندگان محترم، استدعا می شود علاوه بر ارائه نظرات ارزنده خود، در صورت استفاده از متن حق امانت داری را رعایت نموده و با ذکر مأخذ ما را در اعتلای این امر مهم یاری نمایند./ انشاءالله

آخرین نظرات

سوء استفاده از موقعیت/نیما جمشیدی کمرودی1

مهدی تقی پور حیدری | سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۱۱ ب.ظ
یکی از مسائلی که عموما معلمان با آن مواجه اند بحث سوء استفاده از موقعیت از طرف دانش آموزان است؛ آقای جمشیدی که  در زنگ مطالعات اجتماعی(در بخش جغرافیا)  به  دانش آموزان تکلیف  رسم نقشه ایران را داده بود و عده ای از شاگردان از انجام آن تکلیف سر باز زدند در میان این دانش آموزان پسرآقای جمشیدی نیز بود که  فعالیت نقشه  ایران را انجام نداده بود .به همین جهت آقای جمشیدی به نماینده کلاس گفته بود  آن دانش آموزان را به اتاق مدیر مدرسه هدایت کنند و هم از نمره انضباطی و هم آموزشی 2نمره کسر شود؛پسر آقای جمشیدی شاکی شد که جرا باید از من نمره ای کسر شود؟! که معلم  در جواب وی گفت: در ساعت کلاس و موقعیت آموزشی  میان هیچ یک از دانش آموزان تبعیض قائل نشده و هیچکدام  تفاوتی ندارند اگر عده ای  بخواهند از انجام تکلیف یا فعالیتی ممانعت کرده و من نیز تنبیهی در نظر بگیرم و در این میان پسر من یا یکی از آشنایان من باشد مطمئنا تبعیض و تفاوتی قائل نمی شوم و در این زمینه همه دانش آموزان برای من یکسان اند!و با چنین تصمیمی در آن موقعیت موجب شد تا در جلسات بعد دانش آموزان در هر جایگاهی که هستند از موقعیت و فرصت ایجاد شده سوء استفاده نکنند.
  • مهدی تقی پور حیدری

نظرات  (۱)

  • محمد حسین دیانت
  • باسلام
    تجربه خوبی بود .اما فکر می کنم تنبیه در نظر گرفته شده برای ذانش آموزان می توانست سبک تر باشد.