سوء استفاده از موقعیت/نیما جمشیدی کمرودی1
مهدی تقی پور حیدری | سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۱۱ ب.ظ
یکی از مسائلی که عموما معلمان با آن
مواجه اند بحث سوء استفاده از موقعیت از طرف دانش آموزان است؛ آقای جمشیدی که در زنگ مطالعات اجتماعی(در بخش جغرافیا) به دانش
آموزان تکلیف رسم نقشه ایران را داده بود و عده ای از شاگردان از انجام آن تکلیف سر باز
زدند در میان این دانش آموزان پسرآقای جمشیدی نیز بود که فعالیت نقشه
ایران را انجام نداده بود .به همین جهت آقای جمشیدی به
نماینده کلاس گفته بود آن دانش آموزان را
به اتاق مدیر مدرسه هدایت کنند و هم از نمره انضباطی و هم آموزشی 2نمره کسر شود؛پسر
آقای جمشیدی شاکی شد که جرا باید از من نمره ای کسر شود؟!
که معلم در جواب وی گفت: در ساعت کلاس و موقعیت آموزشی میان هیچ یک از دانش آموزان تبعیض قائل نشده و
هیچکدام تفاوتی ندارند اگر عده ای بخواهند از انجام تکلیف یا فعالیتی ممانعت کرده
و من نیز تنبیهی در نظر بگیرم و در این میان پسر من یا یکی از آشنایان من باشد
مطمئنا تبعیض و تفاوتی قائل نمی شوم و در این زمینه همه دانش آموزان برای من یکسان
اند!و با چنین تصمیمی در آن موقعیت موجب شد تا در جلسات بعد دانش آموزان در هر جایگاهی که هستند از موقعیت و فرصت ایجاد شده سوء استفاده نکنند.
- ۹۵/۰۱/۳۱
تجربه خوبی بود .اما فکر می کنم تنبیه در نظر گرفته شده برای ذانش آموزان می توانست سبک تر باشد.